Rolul bibliotecii școlare în procesul instructiv-educativ în instituțiile de învățământ
Scopul bibliotecilor școlare este de a educa elevi cu o cultură a informației și membri responsabili ai societății, având o conduită etică. Rolul educativ al bibliotecarului școlar cuprinde o largă varietate de situații de predare cu elevii, în mod individual, în grupuri mici de elevi și cu clase de elevi și include, de asemenea, dezvoltarea profesională informală și formală a colegilor profesori.
Este bine când directorii și bibliotecarul au în vedere o întrebare importantă – ce valoare adăugată pot obține și obțin elevii și profesorii din accesul la serviciile și programele bibliotecii școlare? În urma căutării răspunsului la această întrebare se va observa colaborarea dintre administrație-bibliotecar-profesori-elevi, doar atunci se va simți schimbarea spre mai bine în activitatea bibliotecii școlare.
Despre toate acestea s-a discutat astăzi la seminarul instructiv-metodic cu bibliotecarii școlari, desfășurat în gimnaziul Pîrîta, bibliotecara Chirilov Eugenia. Participanții au asistat la activitatea extracurriculară „Limba maternă ca floarea eternă” în cadrul căreia elevii atât din treapta primară, cât și din treapta gimnazială au adus un frumos omagiu limbii române.
Încă o dată ne-am convins că biblioteca școlară este o componentă esențială a predării și învățării în școală, contribuie la scopurile sociale precum angajarea elevilor, incluziunea elevilor și relația cu întreaga comunitate școlară.
Sincere mulțumiri tuturor organizatorilor acestui seminar!!!
Svetlana ISAICUL,
Şef Centru Metodic,
Direcţia Învăţământ General
Direcţia Educație Dubăsari Dubăsari
Lasa un comentariu